Pressmeddelande Erikssunds El AB förstärker och expanderar inom industriel

2021-03-22

Erikssunds El AB förvärvar NYEL Elservice AB i Järfälla och fortsätter därmed sin expansion i Mälardalen. Bolaget grundades 1987.

NYEL Elservice AB är elinstallationsföretag med mycket hög kompetens inom elservice och komplicerade processer med verksamhet i hela Mälardalen. Inriktningen är elservice och elentreprenader för industri, transport och kontor.

Med förvärvet förstärker vi och ökar kompetensen inom vår befintliga verksamhet inom industribranschen ytterligare i Mälardalen.
-Vi är väldigt glada över att få in NYEL Elservice AB i företagsgruppen vilket kommer att bli ett bra kompetenstillskott till vår verksamhet, säger Urban Edstedt, VD Erikssunds El AB.

Bolagets kontor finns i Järfälla. Den huvudsakliga sysselsättningen är projektering, installation och service inom kraft, belysning, processtyrning, reservkraft och serviceavtal.

– Vi kan med vår kompetens och stora kundbas vara med och bidra till utvecklingen av Erikssunds El AB och även dra nytta av Erikssunds El:s nätverk, kunnande och storlek. Vi ser fram mot att utveckla vår verksamhet med de affärsmöjligheter som detta innebär säger Henrik Nyholm, fd. ägare till NYEL Elservice AB.
– Henrik Nyholm kommer att fortsätta sin anställning i NYEL Elservice AB och vi ser fram emot ett givande samarbete, säger Urban Edstedt.

Erikssunds El AB förvärvar 100 procent av aktierna i NYEL Elservice AB med tillträde 19 mars 2021.

För ytterligare information: Urban Edstedt, VD Erikssunds El AB, 070-535 81 10 urban.edstedt@erikssundsel.se

Erikssunds El AB bildades 1958 och är ett serviceinriktat elinstallationsföretag inom kraft, belysning, värme, data, passerkontroll och industriservice. Vi utför installationer, service- och underhåll av fastigheter, anläggningar och industri i hela Mälardalen. Företaget har 35 anställda och omsätter 55 MSEK.

För mera information, besök www.erikssundsel.se

Förvärv Erikssunds El AB